CILJ PROJEKTA HAWKING




Iako je proces digitalizacije na Zapadnom Balkanu ubrzan poslednjih godina, obrazovni sektor je dodatno dobio na značaju uvođenjem onlajn učenja zbog COVID-19. Brojni pregledi literature pokazuju da ozbiljan digitalni jaz onemogućava obrazovne napore za mnoge studente i njihove porodice. Ovo je naročito uočljivo kod studenata sa fizičkim i/ili mentalnim invaliditetom, jer mnogi od njih ne pohađaju univerzitetsko obrazovanje uprkos talentima, kao i kod studentkinja koje su, u poređenju sa muškim kolegama, manje uključene u tehničke studijske programe. Iako digitalna transformacija pruža nove mogućnosti za ekonomsko osnaživanje žena i može doprinijeti rodnoj ravnopravnosti, različitim grupama studenata je potrebno prilagođavanje digitalnih kompetencija, sadržaja, metoda, alata i usluga univerziteta. Time se omogućava pravičan pristup i završetak željenih studijskih programa, veće uključivanje žena u digitalnu ekonomiju i povećana raznolikost učenika koji donose društvenu i ekonomsku vrijednost.

Projekat HAWKING premošćuje digitalni jaz pružanjem e-pristupačnosti, digitalnih unapređenja i optimizacije postojećih i stvaranjem novih struktura podrške i usluga na univerzitetskom nivou. Modernizacija metoda i alata za podučavanje i učenje podržava različite potrebe studenata u digitalnom okruženju. Projekat uspostavlja mehanizme za pravičnu digitalnu tranziciju iz srednjeg u visoko obrazovanje. Takođe, unapređuje institucionalno i infrastrukturno okruženje na partnerskim visokoškolskim ustanovama i poboljšava metodologiju podučavanja. Na ovaj način premošćuje digitalne praznine u obrazovanju i pružanju podrške studentima. Da bi omogućio sveobuhvatan uticaj, HAWKING cilja aktivno uključivanje obrazovnih menadžera, nastavnog i nenastavnog osoblja, studenata i roditelja.



Ne propustite nijednu važnu vijest, pretplatite se na vijesti Akademski forum.